Zelfs bij de KNVB is het een zooitje

9 augustus 2020 - Cát Hanh, Vietnam

Mijn open brief aan het NOC*NSF wordt met de dag actueler, er moet echt een onderzoek komen naar het functioneren van bonden in ons land. PSV directeur Gerbrands is niet mis over zijn kritiek op de voetbal bond. Dat zijn de grote jongens in de sport die bij de KNVB zitten en die doen het al totaal verkeerd vindt Gerbrands, hoe slecht zou hij het functioneren van de badminton bond dan wel niet vinden vraag ik me dan af. Bij de voetbalbond was geen duidelijke leiding zegt hij, wel bij BNL was er helemaal niets er was sprake van een dodelijke Corvid-19 stilte, verder over het delen van het nieuws van NOC*NSF kwam onze bond niet, ook geld inleveren van het salaris werd niet besproken zoals bij de voetbal. Totaal geen hart voor de sport en met zo’n gedachte van “OK lekker rustig zo”  de aandacht afleiden met zoiets achterlijks als air Badminton en dat terwijl ze niet eens iets goeds kunnen opzetten voor het echte badminton. Terwijl wij andere bezig waren met onze sport in deze zeer slechte tijden wist BNL hoe snel ze aan het werk moesten gaan om deze mensen het werken onmogelijk te maken, stel je voor dat het beter is wat onze nationale bond te bieden heeft. Wees gerust alles wat je doet en dan bedoel ik letterlijk ALLES is beter dan de troep die uit Nieuwegein komt als het gaat om trainersopleidingen.