BNL SCHIJT IN ZIJN EIGEN BAD

8 augustus 2020 - Cát Hanh, Vietnam

Waarom BNL faalt als een badminton “overkoepelende” organisatie Als je de statuten leest van onze zo geliefde badminton bond dan staat daar:

Doel Artikel 4 Badminton Nederland stelt zich ten doel: 1. het bevorderen en het doen bevorderen van de badmintonsport in welke verschijningsvorm dan ook; 2. alles te doen wat tot het in lid 1 genoemde doel bevorderlijk kan zijn, zulks in de ruimste zin van het woord.

Er staat niet in dat dit niet het geval is als Badminton Nederland het niet eens is met de manier waarop andere dat zien.  Nee sterker nog als je de statuten leest dan zouden ze steun moeten geven aan elke verschijningsvorm dan ook, ook als deze het niet eens zijn met de mening van de bond. Dat is helaas niet het geval want net als in elke andere dictatuur schept de bond zijn eigen regels als het zo uit komt. Het is pas goed voor de sport als het goed is voor de bond en als dat niet het geval is dan wordt er alles aan gedaan om het tegen te werken ook al is het goed voor de sport. Zonder enige twijfel ben ik een van de mensen die van grote betekenis is geweest en nog steeds ben voor de ontwikkeling van de badminton sport in Nederland. Maar ja het is niet de soort ontwikkeling zoals die wordt gezien op het bondsbureau want ik wil vooruitgang en geen maandloon. Ik ben een bedreiging voor alles waar deze organisatie in ruste voor staat, ik ben niet uit op subsidie om het loon te kunnen betalen en ben er zeker niet op uit om de leden zoveel mogelijk geld afhandig te maken. Elke spier vezel in mijn lijf is bezig om deze sport in ons land te promoten geld speelt geen rol, het is leuk om te hebben maar ik heb het niet nodig om te kunnen functioneren.

Daarom werk ik ook samen met organisaties die er hetzelfde over denken, ze doen het werk omdat ze een passie hebben voor onze sport en niet omdat zaterdag de boodschappenwagen weer gevuld moet worden. Deze vrijwilligers zijn een doorn in het oog van BNL, en moeten tot de orde worden geroepen want het geeft toch geen pas als vrijwilligers het beter doen dan de zogenaamde professionals in Nieuwegein. Er zijn veel meer mensen met dezelfde passie zoals ik maar die moeten voorzichtig zijn om niet te worden uitgesloten door die terroristische organisatie. Terwijl ik lach om de domme bedreigingen waar deze amateurs mee komen, zoals dat ik geen docent mag zijn omdat ik niet bevoegd zou zijn, of dat ik voor de rechtbank wordt gesleept voor mijn uitspraken. Ik kan alleen maar zeggen dat ik er naar uitkijk om voor een rechter te verschijnen en de feiten van deze schijnvertoning die zich Badminton Nederland noemt daar neer te leggen. We gaan straks een nieuwe machtsstrijd zien en kijken hoe BNL gaat proberen een geweldige ontwikkeling voor trainers opleidingen  in ons land stop te zetten, een ontwikkeling die in gang is gezet door de incompetentie van de bond zelf.

Als laatste wil ik graag zeggen dat ik ten alle tijden bereid ben om een discussie aan te gaan op technisch gebied tegen het hele technische staf van BNL als het live wordt uitgezonden :-) BNL mag de onderwerpen bepalen en ik veeg de vloer aan met en over hun eigen argumenten.

Dit is iets wat ik al vele malen heb voorgesteld maar letterlijk niemand bij BNL durft deze uitdaging aan te gaan, gewoon omdat ze de ballen verstand hebben van badminton, de bond bestaat uit niets meer dan parasieten zonder passie.