Verboden in Nederland

24 oktober 2021 - Cát Hanh, Vietnam

In Nederland zijn heel veel dingen verplicht en wat niet verplicht is dat is verboden. Wie maakt de regels en waarom nemen we die over alsof ze de waarheid zij?  Ik ben heel erg goed voor mijn dieren, maar wel op een dieren manier niet op een mensen manier.

Training is voor mij hetzelfde ik doen mijn training op de manier die nodig is, op een club training waar de spelers alleen maar komen om te genieten van het badmintonspel 2x per week daar heb ik respect voor de veilige omgeving. Spelers vragen er niet om over de grens te gaan ze willen vaak niet eens in de buurt komen van de grens. Wanneer je bij me komt met je droom om bij de top van de Wereld te komen dan is het een heel ander verhaal.

Wanneer ik je dan een veilige omgeving geef dan zal je NOOIT bij de Wereldtop komen. En toch gaan veel trainers ook in deze situatie voor de veiligheid, dat doen ze vanuit twee argumenten

1. De maatschappij wil het

2. Ze durven niet voor hun gevoel te gaan

Maar de maatschappij wil twee dingen, ze willen winnaars zien maar niet de pijn die het kost om daar te komen. Je moet het zien als iemand die graag een goed stuk vlees wil eten maar er geen dier voor dood wil maken. Ik heb niet elke stuk vlees wat ik heb gegeten zelf dood gemaakt en geslacht maar bij heel veel van het vlees dat ik eet wel. Een speler die me lief en aardig vindt is in mijn ogen dus NOOIT iemand die echt goed word, wanneer je geen bloed hekel aan me heb in de training dan doe ik mijn werk niet goed. Als je me niet in de armen vliegt als je het doel heb bereikt dan heb ik het ook fout gedaan.

Iedereen wil “aardig” gevonden worden, het is een gevoel dat ik niet ken als het gaat om badminton, mijn vrouw kent me als je wil weten of ik aardig ben dan vraag je het haar. Iedereen ander hoeft me niet aardig te vinden, het is goed als het wel zo is maar het is absoluut niet belangrijk.

Leave the kids alone

Wat andere mensen denken van mijn aanpak is van geen enkel belang voor mijn eigen mening, het is niet voor niets MIJN mening. Soms zeggen mensen dat ze walgen van mijn zelfverzekerdheid of zoals zij het noemen arrogantie, je kunt me echt geen beter compliment geven. Dat geeft precies aan waar ik sta in de twee punten die ik net heb aangegeven. Wat de maatschappij wil is iets waar ik niet naar luister en hetgeen waar ik wel naar luister is het gevoel over wat ik doe en denk en daar sta natuurlijk voor 100% achter. Wanneer me dat in de ogen van andere walgelijk maakt dan is dat iets waar ik trots op ben.