GEKROOND WORDEN IN AZIË

1 augustus 2020 - Can Tho, Vietnam

Als enige toerist gekroond worden? We zijn een paar dagen weg geweest, niet naar de plek waar we heen wilden gaan want de nieuwe uitbraak van Corvid-19 zetten daar een stopper voor, niet dat het niet mocht maar we doen het liever niet. Eigenlijk wilden we niet weg gaan maar toen brak een van mijn tanden af en maakte we van een pleziertocht ook eentje die functioneel was door naar de tandarts te gaan. Niet veel mensen zullen een trip naar de tandarts zien als een vakantie gelegenheid maar ik dus wel en ik kan niet begrijpen dat niet meer mensen dat doen, ik heb hier een uitstekende tandarts die ook nog eens professor is aan de tandheelkundige Universiteit.  Alle buitenlanders doet hij zelf en meestal in het bijzijn van 1 of 2 van zijn studenten, het gaat snel want je maakt een afspraak en kan meestal dezelfde dag nog komen, al het voorbereidende werk wordt gedaan en 48 uur later zijn je kronen klaar en worden ze ingezet. Maar het beste gedeelte moet nog komen, de afrekening twee nieuwe kronen en ongeveer 1 uur in de stoel incl. het maken van foto’s van de wortels nog geen 500 euro. Mijn tandarts in Denemarken heeft zijn werk gezien en vond het er prima uitzien. Maar goed terwijl ik wachten om gekroond te worden hebben we ook wat rond gereden en de toerist uitgehangen, we zijn hier wel vaker geweest en het was er net als overal in grote steden in Azië je ziet er veel toeristen die de prijzen opdrijven en de atmosfeer van het oosten weg halen met hun zeer nadrukkelijke aanwezigheid. Deze keer echter was het heerlijk we hebben in 4 dagen tijd 2 andere blanken gezien en dat waren Engelse docenten dus geen toeristen maar mensen die er wonen. Op deze manier wordt je een toeristenattractie in een toeristenstad zonder toeristen.je wordt nagekeken en gewezen en veel jeugd willen even met je praten om hun Engels te oefenen al gaat het niet veel verder dan Hallo mister, how are you, where are you from en wat is your name.  Het aantal keren dat je Hallo moet terug zeggen is echt heel veel, en Huynh vraagt wel eens of ik het niet zat wordt, maar het is niet erg het doet geen pijn en je doet er veel kinderen een plezier mee dus ik zeg altijd hallo terug of ik nu aan het wandelen ben of als ik op de motor zit.

Ik ben net terug van de kroning en morgen vertrekken we weer naar huis, het was speciaal om dit keer in de stad te zijn waar totaal geen toeristen waren iets waar je alleen maar van droomt dat je alles voor jezelf heb en geen blanke ziet, dat is een van de zeer weinige goede kanten van Corvid-19.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade