DE DRIE HEILIGE ZONDER KENNIS

20 februari 2021 - Chợ Mới, Vietnam

Claus Poulsen, Eline Coene, Jaap Wals, Victor Anfiloff, Ilse van Vaessen. Zijn de namen van technisch directeuren van onze bond na de ramp van de voorganger die voor het leven werd aangesteld. Na deze totaal door gemalen beslissen van Badminton Nederland kwamen er dus een aantal technisch directeuren voor een korte tot zeer korte tijd. Wat heeft het ons gekost en wat heeft het opgeleverd is de vraag die elke gezonde organisatie zich afvraagt, dat geldt echter niet voor Badminton Nederland. Volkomen terecht vraagt Badmintonline zich af wat ze nu eigenlijk hebben gedaan/betekent voor onze sport, de prestaties waren niet echt geweldig in afgelopen 10 jaar. Van enig beleid is niets te bekennen al lijkt het er op de laatste jaren dat als je technisch directeur wil worden bij Badminton Nederland het een voordeel is dat je niets van badminton afweet.

Laten we even kijken naar de top 3 bij badminton Nederland (de organisatie) we hebben een voorzitter van het bestuur die echt helemaal niets van badminton afweet, er is een bondsdirecteur die ook helemaal niets van onze sport afweet en er is een technisch directeur die de ballen afweet van van de op een na grootste sport ter Wereld. Ik vind het helemaal geen slecht idee dat er binnen deze functies iemand zit die buitenstaander is, dat iedereen buitenstaander is zet je toch wel aan het denken. Waar is de passie voor onze sport bij de beleidsmakers, het staat zeker niet op de hoogste plaats van deze personen, dat wil niet zeggen dat ze best niet doen maar het is nooit met dezelfde drive als iemand die badminton dier is in hart en nieren.

De baan voor technisch directeur is weer open voor wie er heil in ziet, de persoon die het zou moeten doen bedenkt zich wel twee keer voor hij zich in dit wespennest begeeft. De leiding heeft het liefst iemand die er ook niets vanaf weet dan lijken ze niet zo dom, zo kon het zijn dat de vacature te zien was op het prikbord van het leger des heils, bij de ANWB, en bij het KNMI dit zijn achtereenvolgens, mensen met een sterk geloof, die de weg weten en die bij slecht weer in hun element zijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Guus van der Vlugt:
    20 februari 2021
    Als ik in NL woonde had ik misschien nog een poging gewaagd. Hoewel, na zo'n 10 sollicitaties op vacatures van bondscoach tot postkamermedewerker in de afgelopen 30 jaar lijkt me het toch onbegonnen werk.
  2. Ron Daniels:
    20 februari 2021
    Guus word wakker je komt uit de badminton je heb geen schijn van kans, BNL is de domste sport organisatie die er is in Nederland.
  3. Rob van der Pot:
    22 februari 2021
    Toch een triest gebeuren. Zo komt de Badmintonsport in Nederland niet verder. Ik kan niets bedenken waarom Guus geen eerlijke kans zou moeten krijgen. Volgens mij heeft hij kennis van zaken, heeft een grote kennis en niet alleen m.b.t. Badminton. Een aimabel mens en is bekend in binnen en buitenland.
    Guus, waarom niet solliciteren? Laat het bestuur zich maar eens duidelijk uitspreken wat er op jou is aan te merken.
  4. Ron Daniels:
    22 februari 2021
    Hoi Rob, ik heb de afgelopen jaren meer en meer met Guus te maken gehad. Ook ik zou hem als TD beter vinden als eigenlijk iedereen die in mijn lange lijst genoemd is. Wat ik vooral belangrijk vindt is dat hij bereid is te leren want laten we eerlijk zijn hij is niet de jongste en heeft niet veel gedaan op badminton gebied de laatste jaren al is hij dat in snel tempo aan het inhalen. Met zijn beroeps achtergrond zou ik er geen moeite mee hebben als hij de nieuwe TD zou worden. Wat mezelf betreft weet ik een ding 100% zeker ik ga er niet op schrijven, ik wil niet gevraagd worden en ik wil absoluut niet naar Nederland. Ik ben niet van plan om in zo'n slechte organisatie mijn super goed gevoel over onze sport te laten vergallen. Het feit dat ik dit zeg is genoeg om te verklaren waarom Badminton Nederland NOOIT met mij samen zou willen werken ik zeg wat ik er van vindt en als je een slechte organisatie heb dan wil je dat niet horen.
  5. Rob van der Pot:
    25 februari 2021
    Dag Ron,
    Dit land staat bol van de (schijn)democratie en een zekere mate van schijnheiligheid. Waarom roert zich niemand op dit artikel van jou. Zelfs mensen die ervaring hebben in onze Badmintonsport en wereld blijven stil aan de kantlijn staan om maar niet hun mening te hoeven geven. Stel je voor dat je een uitgesproken mening zou hebben en dat dan ook nog wil ventileren onder je eigen naam. Een tragisch gebeuren in dit landje. Het lijkt de politiek wel, schreeuwen vanaf de zijlijn maar nooit echt je nek durven uitsteken zoals o.a. filmpjes maken(op FB plaatsen zonder eigen naam te vermelden!) in het Vondelpark van een zooitje doorgesnoven tuig en politiemensen die worden geprovoceerd en vervolgens met flessen worden gestookt. Een berg rotzooi achterlatend waarvoor de gemeenschap mag opdraaien. En geen Rutte of andere politici te zien(ook de burgemeester van Amsterdam niet). Het lijkt wel of men het allemaal normaal gaat vinden, net als in de Nederlandse Badmintonwereld. Geen discipline ontaard in chaos (zie Vondelpark) evenals blijkbaar geen mening hebben en niet durven te publiceren (zie Badminton organisatie in NL.)