CORONA = INNOVATIE

23 februari 2021 - Chợ Mới, Vietnam

Corona leidt tot innovatie

Ik kan me totaal niet herkennen in trainers, spelers, ouders en organisaties die zeggen dat alles stil ligt door Corona, er zijn gewoon geen uren genoeg in een dag om alle dingen die gebeuren op de voet te blijven volgen en begeleiden.

Op de eerste plaats is er de coach education van de VBO gevolgd door het begeleiden van jeugdspelers met alternatieve training buiten de hal en theorielessen. Enkele cursisten zijn aan het denken gezet door de opleidingen van de VBO en komen nu met nieuwe projecten, die verdomd interessant zijn. Ik wordt gevraagd om advies te geven en om mee te denken maar niet alles is in mijn lijn van expertise, en ik wil lezers vragen die daar meer vanaf weten dan ik om mee te doen.

Op de tweede plaats is er een project te komen tot het voorspellen van een verloop van een wedstrijd via een wiskundige benadering, ik weet weinig of niets van wiskunde anders dan de basis en dat is niet voldoende om deze cursist op Universitair niveau verder te helpen. We zijn dus opzoek naar mensen die dat wel kunnen.

We werken niet alleen binnen Nederland en met een project in Duitsland zijn we aan het kijken hoe badminton het beste kan worden aangeleerd, via welke didactische methode we zouden moeten werken om het beste resultaat te krijgen. Afgelopen weekend hebben we de eerste presentatie gehad dat als afstudeer project dient voor een Duitse Coach en we zijn op zoek naar meer mensen om mee te denken over deze eerste studie ooit naar de didactiek voor badminton ook weer op Universitair niveau.

Naast deelnemers aan onze Elite Trainers opleiding hebben we ook mensen uit het land die contact met ons opnemen om hulp of om mee te denken over innovatie projecten waar ze mee bezig zijn. Een aantal schrijven naar mij naar aanleiding van artikelen die ik schrijf, zo ook over een project waar schaduw badminton via een LED scherm op de baan wordt aangegeven. Ik zelf heb daar hele sterke gedachte over maar die zijn niet noodzakelijk in de richting waarin dit project zou willen bewegen dus wil ik graag meerdere en vooral andere ideeën hebben uit het land hoe we schaduw badminton kunnen verbeteren.

Je zou denken dat Badminton Nederland belangstelling zou hebben voor zulke innovatieve projecten maar niets is minder waar, die leven in hun eigen Corona bubbel van niets doen en afwachten wat NOC*NSF zegt. Trainers, spelers en ook de leden van BNL zijn veranderd in deze Corona tijd de enige die niet is veranderd en zich niet heeft aangepast is onze bond waardoor ze straks nog verder van de sport afstaan. Ik zelf vindt het niet erg dat BNL niet betrokken is bij hetgeen wij doen het is lastig om innovatie tot stand te laten komen met de handrem er op. Wil je meer weten over deze projecten denk je dat je wat te bieden heb op een van deze gebieden neem dan contact op via deze site of schrijf naar [email protected]