BONDSVERGADERING: THE SOUND OF SILENCE

24 februari 2021 - Chợ Mới, Vietnam

Als de Corona crisis iets zichtbaar heeft gemaakt binnen onze sport dan is het wel dat het bondsbureau geen kaas heeft gegeten van het leiden van een sportorganisatie in tijden van een crisis. Het  kunstwerk van touwtjes en knopen aan elkaar gefrutseld budget is keihard onderuit gegaan, het enige product dat de leden gedwongen MOETEN koop kon niet worden geleverd en omdat dit product (de competitie) vele malen duurder is dan wat het zou moeten kosten is BNL in de problemen gekomen, en Uw handelingen geachte afgevaardigde hebben er voor gezorgd dat dit kon gebeuren. Een controlerend orgaan als de bondsvergadering en dus de afgevaardigde hadden dit NOOIT zover mogen laten komen, het is echter een beleid geweest dat willens en wetens is toegestaan door het bestuur en goedgekeurd door de vergadering.

Als het bondsbureau in deze crisis goed werk had geleverd dan zou je nog kunnen praten over verzachtende omstandigheden, maar iedereen is zo’n beetje aan hun lot overgelaten en speciaal die spelers die we het hardst nodig hebben de jeugd. Want daar gaat nu in gesneden worden met het afschaffen van trainingen voor de U15 en U17. Nadat ze al bijna een jaar lang niet hebben kunnen spelen en door zelf motivatie door bleven gaan krijgen ze nu de kous op de kop door in de toekomst minder te kunnen trainen.

Ik zit ver weg aan de andere kant van de Wereld maar ouders, trainers en spelers weten me te vinden en vragen om hulp over alternatieve training in deze crisis. Dit komt niet omdat het in ons land allemaal zo goed is geregeld want er is NIETS geregeld jeugdspelers worden aan hun lot overgelaten of moeten saaie ouderwetse buiten trainingen doen waar geen enkele vorm van flexibiliteit mogelijk is. Ook hier geldt de regels: Doen wat wij zeggen en anders vlieg je er uit. Natuurlijk zijn er ook trainers die doen wat ze kunnen maar op ondersteuning hoeven ze niet te rekenen. Kunnen we vragen verwachten op de bondsvergadering komend weekend? Dat denk ik niet want de mensen met passie voor de sport worden niet gehoord.

De bond heeft geen noodplan, de bond werkt niet aan een noodplan ze wachten gewoon af tot alles weer bij het oude is en slapen daarna weer lekker verder.

Disturbed - The Sound Of Silence [Official Music Video] - YouTube