C-19 OP STERVEN NA DOOD

19 november 2020 - Sa Dec, Vietnam

Ooit was er iemand die op de website van Piet Ridder schreef dat als ik alles zo goed wist maar eens moest laten zien dat in het in de praktijk ook kon doen. Dus in 2010 begon in de zomerkampen op het eiland Orø in Denemarken en startte ook mijn badminton academy, ik begon met het opleiden van trainers in een nieuwe manier van denken over onze sport. De lijst is lang, maar elke naam die langs is geweest staat nog steeds voor kwaliteit in onze sport vandaag de dag. Als de trainers die ik heb opgeleid ons land ook zouden leiden dan waren we nu waarschijnlijk de nummer twee van Europa na Denemarken, ik heb niet de illusie dat we dat land zomaar kunnen verslaan maar met de kennis die de Orø trainers hebben kunnen we wel heel dicht in de buurt komen.

Waarom gebeurd het niet in Nederland? Wel het antwoord is heel simpel we hebben te maken met BNL en dat is een organisatie die onze sport niet erg hoog in het vaandel heeft staan,, sterker nog ze hebben helemaal geen verstand van badminton, leveren slechte trainers opleidingen en zijn vooral bezig om geld binnen te halen om het salaris van medewerkers te betalen elke maand. Ik vraag me af wanneer het genoeg is voor de leden en wanneer ze deze boevenbende naar huis sturen om weer eens echt iets te gaan doen voor onze sport. Al jaren daag ik elke bondstrainer uit om openlijk met me in debat te gaan over onze sport want ik durf te stellen dat elke nationale coach de ballen verstand heeft van training geven en al helemaal niet van het geven van een trainersopleiding. Voor meer dan 10 jaar geef ik al kritiek op de bond en hun trainers en het maakt niet uit of dat Nederlanders of Deense trainers waren ik ga de discussie aan met beide groepen en als het moet in hun eigen taal. De bond is nooit ingegaan op deze uitdaging, eerst zeiden ze dat ik gewoon een gek was die maar wat zei op het internet, na tien jaar kunnen ze niet meer om me heen. Ik heb zeer goede trainers afgeleverd die allemaal door onze bond worden geweerd als of ze Corona hebben. De reden waarom we niet binnen komen is heel simpel we zullen in heel korte tijd laten zien dat het een zooitje is bij de bond als het gaat over onze sport.

De andere badminton organisatie die trainers opleidingen verzorgd in ons land is inmiddel helemaal overtuigd van onze manier van werken en geeft voor 90% alleen nog maar opleidingen die uit onze school komen. Dus ook al wil BNL niet samenwerken met ons dan nog nemen we het erfgoed van Orø mee in de basis van het badminton in ons land en als we nog 10 jaar verder zijn dan is de invloed van BNL totaal weg en denken alle trainers die serieus bezig zijn met onze sport alleen nog maar de Orø way. BNL is dood ze waren al heel even stervende maar C-19 helpt hun in dit proces en terecht want als je niet open staat voor vernieuwing dan moet je uitsterven. BNL verliest leden terwijl wij er juist leden bij krijgen, BNL wil het medische behandeling   dat ze nodig hebben niet hebben en kiest er voor om te sterven, prima wat mij betreft en ik hoop dat ik op de begrafenis kan komen.

1. Wim Toutenburg:
    19 november 2020
    Ron, ondankks dat ik het niet altijd eens ben met jouw opvattingen en meningen, moet ik jou nu gelijk geven inzake het nivo van de trainersopleiding. In praktijk ben ik nu aan mijn 55e jaar als trainer bezig. Vanaf recreatietrainer tot eredivisietrainer. Ook heb ik opleidingen van de bond gevolgd ben na de basisopleiding weggegaan bij de vervolgopleiding omdat het nivo van opleiders lager was dan van sommige cursisten. Ik vind het nivo van gediplomeerde trainers in het algemeen te laag. Hetgeen tot gevolg heeft dat er weinig Nederlandse topspelers internationaal iets kunnen betekenen. Badminton Nederland met zijn slijmerds erbij denkt er helaas anders over maar daar ontbreekt de kennis.
  2. Rene Sehr:
    19 november 2020
    Als je bij bnl een visie hebt, dan lig je eruit.. Probleem is echter dat zij zelf geen enkele visie hebben en je dus nooit met ze in discussie kunt gaan. Diverse keren geprobeerd, maar helaas, zij bepalen... En dat levert echter bar weinig op. Daarom richten ze zich nu op air badminton. Daar willen de serieuze spelers namelijk weinig mee te maken hebben... Ik ga daar echt geen aandacht aan schenken.
  3. Ron Daniels:
    19 november 2020
    Hoi Wim en Rene, Het is heel erg triest om te weten dat er zeer goede NL trainers rond lopen die ons land allemaal een warm hart toedragen en dat ze bijna allemaal in het buitenland werken, zelfs de nieuw opgeleiden jonge trainers krijgen aanbiedingen om buiten ons land te komen werken. Het is ongelovelijk dat een zogenaamde prof. organisatie niet instaat is het enige dat ze moeten doen niet van de grond kunnen krijgen een bond met hart en liefde voor de sport. We zijn nu bijna 1 jaar bezig met de nieuwe trainers opleidiing in Nederland zowel in de hal als theorie, alle deelnemers zijn verbaast over het niveau en de stroom aan (voor Nederland) nieuwe kennis. Wat doet BNL daarmee? Ze proberen het te stoppen en tegen te werken, samenwerken is iets waar ze daar nog nooit van gehoord hebben ze leven in een bubbel waarvan ze zelf denken dat ze een geweldig product leveren. Het is in en in triest dat onze mooie sport zit opgescheept met zo'n amateur organisatie.