C-19 KRIJGT DE SCHULD VAN ALLES BIJ BNL

22 november 2020 - Sa Dec, Vietnam

JAARPLAN 2020/2021 BNL

Ik heb de moeite genomen om het stuk te lezen en dat valt niet mee omdat te doen zonder je groen en geel te ergeren, het stuk zal best wel aan een aantal eisen voldoen zodat je er subsidie voor kan krijgen maar als je het leest dan staat er NIETS in waar je wat aan hebt als badminton liefhebber.

Waar het hele stuk over gaat is om meer geld binnen te halen via partners of sponsors, het gaat dus alleen maar om meer inkomen. Er zit geen hond te wachten op Air Badminton, maar 1000 nieuwe leden die geen badminton spelen maar een beetje aanklooien buiten kunnen leuke nieuwe inkomsten zijn. Verder moet de Dutch open meer geld opleveren, dat is nog nooit gelukt en ook nu staat er niets in de stukken hoe ze dat wel gaan bereiken. Het zal waarschijnlijk uit entreegeld moeten komen en dus zal je veel mensen afstoten want de echte top komt niet naar zo’n toernooitje als de Dutch open en je gaat geen geld neertellen om op grote afstand enkele sub toppers te kunnen zien shuttelen. Je kunt best geld verdienen met de Dutch open maar dan moet het wel een heel ander toernooi worden en zou je moeten denken aan Holland rond, ga met je wedstrijden het land in waar je in kleinere hallen dicht op de baan zit en misschien met 2000 man komt kijken naar een aantal wedstrijden. Kortom breng het toernooi naar de liefhebbers als je meer mensen wil bereiken.

Er staat tientallen keren in het stuk dat de doelen niet gehaald zijn of dingen die niet door gingen door de Corona, er staat geen enkele keer in dat er dankzij de Corona nieuwe dingen zijn opgestart. Corona wordt gebruikt als excuus om niets te doen. Waar andere binnen een paar weken een nieuwe trainers opleiding uit de grond stampte stampten ze bij BNL alleen maar op de grond uit zogenaamde frustratie door Corona.

Er moeten 50 nieuwe trainers komen, daar zal wel weer een subsidie aanhangen want het gaat om het aantal en niet om de kwaliteit. Binnen onze organisatie weten we wat er aan trainers zijn in Nederland en ook wat het niveau is, dat niveau is niet geweldig. Dat BNL geen trainers opleiding kan verzorgen dat was wel duidelijk en ze zijn er zelf nu ook achter en zijn dus gestopt en laat het nu over aan WBF, de kwaliteit daarvan laat ook te wensen over en is totaal niet gericht op de behoefte die er Nederland leeft. Kennis is er voldoende in ons land maar BNL heeft als slogan Badmintonnen doe je alleen (bij BNL).

Het is niet te hopen dat BNL ooit een keer een bondscoach gaat krijgen waar wij als buitenstaanders respect voor hebben dan zou ik moeten stoppen met mijn kritiek op de bond en dat zou echt de pest zijn voor onze sport in Nederland.

1. Rob van der Pot:
    22 november 2020
    Beste Ron, ik bewonder jouw moed en energie om aan een “dood paard” te blijven trekken maar ik heb de indruk dat je een roepende in de woestijn blijft. Opstand organiseren lijkt mij in Nederland niet of nauwelijks mogelijk gezien de onterechte tevredenheid van dit passieve volkje.
    Op clubniveau zijn bestuursleden vaak tevreden met alles zolang ze maar zelf hun potje kunnen spelen.
    Ik wens je wel veel sterkte, wijsheid en succes toe. Respect!!!
  2. Ron Daniels:
    22 november 2020
    Hoi Rob, jij bent nu precies de reden waarom ik dit blijf doen, ik weet dat ik zo'n 4 tot 500 volgers heb en een paar duizend mensen die zo nu en dan wat van me lezen. Als ik niet doe wat ik nu doe dan komen ze weg met al deze onzin die ze doen, ik kan ten alletijden laten zien dat ik er wel of niet wat in zag. BNL roept wel dat badminton iets is wat je samen doet maar het handelen is totaal anders. Mijn grootste vrees is dat een van de trainers die met mij hebben gewerkt bij BNL in dienst komen en dat ik mijn mond moet houden, gelukkig word iedereen altijd afgewezen en houden we de gelederen gesloten richting de bond. Heel erg bedankt voor je fijne woorden. Ron