Leuke tekst van BNL :-)

14 november 2020 - Sa Dec, Vietnam

Hoe erg kan je de plank mis slaan? De Badminton bond van nederland komt met een tekst waar de honden geen brood van lusten. Wil jij de beste speler van nederland worden? Een lagere inzet is bijna niet mogelijk, je had nog veel beter kunnen schrijven “Heb je hulp nodig om Nederland te verlaten om te leren badmintonnen in het buitenland” Want net als iedereen die een beetje tegen een shuttle kan slaan is er maar een optie …………………………… zo snel mogelijk weg uit dit land. Na dit knullige intro, komt de volgende verbeistering “we zijn op zoek naar talent” Dit slaat waarschijnlijk op het verzet waar spelers met talent zich verbergen voor de machthebbers uit angst niet meer verder te kunnen groeien. Als je als bond niet weet waar en wat voor talent er rondloopt bij die paar leden die de bond nog rijk is dan heb je toch wel een heel groot probleem. In andere sporten worden talenten gescout en dan worden ze weggehaald, daar weten de trainers wie ze moeten hebben voor de toekomst. Bij BNL hebben ze geen idee en hebben ze voorspeeldagen, ik kom nog uit de tijd dat de district trainer naar de ouders toe stapte op toernooien om te vertellen dat ze hun kind graag op de district training wilden hebben of je had de heer en mevrouw Kater die alle jeugdspelers in hun district kende, van elk niveau. Als JIJ de beste wil worden van Nederland dan heb je een probleem want BNL heeft helemaal geen focus op JOU enkel spel is al jaren geen prioriteit van deze bond, het gaat in ons land om dames dubbel en mix dubbel. Het was zelfs zo erg dat enkel spelers helemaal niet naar Papendal wilden komen en als ze daar wel waren wilden ze er zo snel mogelijk weg. Nu is BNL op zoek naar een single trainer voor zover ik weet is er maar 1 serieuze kandidaat maar die gaat het met zeer grote zekerheid niet worden en zo blijft het drama dat BNL heet doorgaan in de spiraal naar beneden.