NL jeugd gaat naar Azië

25 februari 2021 - Chợ Mới, Vietnam

Het is geen geheim als je een goede badminton speler wil worden dan ben je genoodzaakt om weg te gaan uit Nederland. En zeker nu dat Badminton Nederland nog veel minder gaat investeren in de jeugd. Denemarken was altijd het land bij uitstek om naartoe te vertrekken, maar ook daar kleven wat nadelen aan en zeker in deze corona tijd helpt het niet echt om naar  een land binnen Europa te vertrekken. De kosten om naar Denemarken te gaan zijn ook enorm, dat is iets waar ik over mee kan praten, wonen en leven in dit land is gewoon extreem duur. Daarom gaan we proberen om een jeugdselectie op te zetten in Azië voor spelers die echt willen werken om aan de top te komen. School was altijd de reden waarom spelers niet weg wilden/mochten uit Nederland, na de corona tijd moet geen enkele school, ouder of leerinstelling nog zeggen dat je geen onderwijs kan volgen via het Internet. Je kunt je opleiding net zo goed online in Azië doen als dat je dat het afgelopen jaar in Nederland heb kunnen doen. Als de spelers hier hadden geweest hadden ze gewoon kunnen trainen en waren ze een stuk beter af geweest.

Wij zijn benaderd door twee bedrijven die dit project willen sponsoren, het zijn kleine bedrijven en de bedragen zijn heel aardig maar niet voldoende. We gaan nu op zoek naar Badminton vriendelijke bedrijven die met ons samen dit speciale project willen opzetten.Voor het eerste jaar is ons budget  80.000 euro en we hebben nog zo’n 50.000 euro nodig om te kunnen starten. De kosten voor deze sponsoring zijn 100% aftrekbaar van de belasting en er hoeft geen BTW over te worden betaald. Bedrijven weten ook dat wij geen stille organisatie zijn we hebben de afgelopen jaren meer dan 700 artikelen geschreven, doen trainersopleidingen en staan midden in de ontwikkeling van onze sport. Hoe groot of hoe klein ook we willen gaan starten met ons project en we hopen dat we jullie erbij kunnen/mogen betrekken. We staan open voor elke suggestie, neem contact op en laten we kijken wat we kunnen doen voor de badminton jeugd in Nederland.