BNL: Het stelen gaat door

15 februari 2021 - Chợ Mới, Vietnam

Zoals verwacht gaat BNL geen geld terug betalen voor diensten die niet geleverd zijn dat is niet gek want er zijn vele sport organisaties die niet kunnen terugbetalen incl. ons zomerkamp het water staat immers aan de lippen. Maar er is wel een heel groot verschil tussen ons zomerkamp en BNL, de bond heeft al zeer veel jaren geld gestolen van de leden door. BNL brengt vele malen de echte kosten in rekening in hun budget trukendoos om de waterhoofd organisatie maar in leven te houden. Ze stelen dus al zolang we competitie spelen, en nu krijgen de clubs een korting op het stelen. Het is een vrij bekende manier van werken bij de maffia, je moet lid zijn anders mag je niet mee doen. Je moet hun goedkope product kopen wat je in een vrije markt voor een tiende van de prijs kan krijgen. Maar BNL laat de kosten een flink aantal keren over de kop gaan. Maar goed BNL belooft volgend jaar niet zoveel te stelen  van hun leden, eerst stelen ze 90% van je geld en daarna vertellen ze je dat als je een nieuwe portefeuille koopt bij hun dat ze daarna maar 70% zullen stelen.

Laten we even terug gaan naar 15 november 1931 de oprichting van de Nederlandse Badminton Bond, de NBB in deze vergadering werd bepaald in de statuten:

Doel

Artikel 4:  Badminton Nederland (NBB) stelt zich ten doel:

1. het bevorderen en het doen bevorderen van de badmintonsport in welke verschijningsvorm dan ook;

2. alles te doen wat tot het in lid 1 genoemde doel bevorderlijk kan zijn, zulks in de ruimste zin van het woord.

Er wordt met geen woord gerept waar dan ook in de statuten dat de leden bestolen moeten worden om deze organisatie in leven te houden. Waar in het beleid van de bond kan je punt 1 en 2 van het doel van de bond terug vinden?

Wat mij betreft is BNL een criminele organisatie, die onder bedreiging gehoorzaamheid afdwingt, en in zeer vele gevallen handeld tegen het belang van de sport en daarmee tegen de eigen statuten. Onze bond wordt eind dit jaar 90 en moet opgenomen worden in een hospice.