BADMINTONNERS WILLEN BEDONDERD WORDEN

17 april 2021 - Tây Hòa, Vietnam

In slechte tijden leer je je vrienden kennen is een oud gezegde, maar dat betekent ook dat je gelijk weet wie je vijanden zijn. De grootste vijand van onze sport is onze eigen Nationale bond, ze besodemieteren je waar je bij staat, je betaald 6x te veel voor je competitie en voor volgend seizoen krijg je een korting op het besodemieteren. Dus omdat je in seizoen 20/21 teveel bedonderd ben beloven ze je in het volgende seizoen iets minder te stelen.

Er is vorige week ook een programma gekomen voor de badminton clubs om buiten training te kunnen doen. Het is op de eerste plaats 1 jaar te laat en de kwaliteit en vooral creativiteit laat veel  te wensen over, maar ik had ook niets anders verwacht van deze amateurs. Zelfs vanaf de andere kant van de Wereld heb ik meer gedaan voor het badminton in Nederland dan BNL.

Nu komt er een ledenwerfactie voor na het corona tijdperk, eerst doen ze niets om te voorkomen dat ze leden verliezen en nu moeten de clubs er voor zorgen dat er nieuwe leden komen. Ik vind het natuurlijk een prima idee dat er nieuwe leden komen bij de clubs maar maak ze in hemelsnaam geen lid van de bond. Hou ze gewoon als grijze leden en zorg er voor dat de club kas  er beter van wordt en niet dat zooitje ongeregeld op het bondsbureau.

BNL had zich geen beter tijd kunnen wensen om het Air Badminton de grootste buitensport van Nederland te maken. Badmintonners mogen de hal niet in en alle buitensporten doen het goed, maar onze nationale federatie heeft totaal niets gedaan met het Air Badminton fiasco.

Ik heb niets te maken met het badminton in Nederland maar ouders nemen met mij contact op over de slechte manier waarop met name de jeugdspelers worden begeleid vanuit de Bond. Ik weet wel waarom natuurlijk ik ben de enige die iets durft te zeggen, het maakt me totaal niet uit wat BNL van mij vindt.

1. Jaap Strijker:
    19 april 2021
    Tja... ik had het niet beter kunnen verwoorden.