Badminton zoals je er nog nooit naar heb gekeken

21 juli 2021 - Lai Vung, Vietnam

Het afgelopen jaar heb ik veel ervaring opgedaan in het geven van theorielessen voor de VBO, dat moest online vanwege de corona crisis. Er was heel veel belangstelling voor deze manier van kennis op doen, er is in Nederland zo weinig bekend over voetenwerk en alles wat daarbij komt kijken.

Ik heb dit boek geschreven omdat er niets is op dit gebied in het Nederlands, en er is ook geen goede trainers opleiding waar je een solide basis kunt krijgen over onze sport.

“Het boek” moest wel anders dan wat we gewend zijn van sportboeken, je zult stukken uit het boek herkennen en onderwerpen als heel makkelijk leesbaar ervaren. Daarna krijg je een stuk

dat je keer op keer opnieuw moet lezen voor dat je door heb waar ik het over heb. Ik geef in dit boek veel video voorbeelden via QR codes, die scan je in op je smartphone en dan zie je op je telefoon wat er wordt bedoeld.

Bij dit boek hoord ook een website, die we gaan gebruiken voor dit boek, je kunt gratis lid worden wanneer je het boek heb gekocht. Op deze site kun je tekeningen downloaden die je voor je training kunt gebruiken, maar je kan ook vragen stellen over het boek en over onze sport in het algemeen. Je kunt er ook melden wanneer een QR code niet goed werkt.

Met het boek, de website en de vele video's willen we een plaats creeren waar spelers en training ook discussies kunnen hebben over training en wedstrijden. Dit boek is het eerste deel en er zullen dus nog meer delen volgen waarbij de leden van de site http://www.badmintonboek.nl altijd als eerste kennis kunnen maken de nieuwe uitgavens.

“Het Boek” is voor spelers, trainers, ouders en bestuurders. Het is een boek dat je als basis kunt gebruiken voor het opleiden van vrijwilligers in je club die hulp trainers willen zijn. Maar ook als ervaren coach zal je veel nieuwe dingen uit dit boek halen.

Ga naar de site en bestel “Het Boek” het komt uit in een beperkte oplage die we in de voorverkoop via bestellingen  willen verkopen. Het is de verwachting dat het boek van de pers rolt in Oktober/ November.

GA KIJKEN OP DE SITE http://WWW.BADMINTONBOEK.NL