Met de VBO je eigen badminton boek schrijven

22 oktober 2020 - Mekong Delta, Vietnam

Als we het hebben over persoonlijke coach education dan moet het ook echt totaal anders als wat je gewend bent in welke sport coach opleiding dan ook. We starten dus ook niet met het werken uit een boek, dit is prima voor vaste onderwerpen die technische gezien niet veel veranderen zoals de basis van energie gevende processen. Maar als het gaat om de badminton zelf dan is het werken uit een boek zo verschrikkelijk achterhaald en oude koek. Een boek komt meer heel erg langzaam tot stand, de schrijven(s) hebben jaren lang wat ervaring opgedaan en daar onderdelen uit gehaald die ze eventueel in het boek willen bespreken. We hebben het vaak over 5 tot 10 jaar trainers ervaring voor je begint het schrijven, dan ben je misschien 1 jaar aan het werken om het boek af te maken en dan duurt het nog  een flinke tijd voor het uitkomt en het duurt helemaal lang voor dat het als oefenstof bij de spelers komt. We hebben het dan over informatie die vaak meer dan 10 jaar oud is als je geluk heb want ik heb ook stukken gelezen uit trainersopleidingen die letterlijk meer dan 30 jaar oud waren. Bij de VBO doen we het helemaal anders, we schrijven jouw opleidingsboek tijdens de cursus, en voor elke deelnemer is het boek anders want iedereen heeft andere aandachtspunten en onderwerpen waarop de focus ligt. Voor de deelnemers die op dit moment de trainersopleiding van 1 jaar volgen is het boek al goed onderweg, we zitten op dit moment op  23 pagina’s geschreven tekst met 26327 woorden in de eerste 6 weken van de opleiding. De verwachting is dat het boek gaat uitkomen op 200.000 woorden of 160 pagina’s tekst, daar komen de foto’s en vooral video’s nog bij. Het jouw eigen persoonlijke naslagwerk en het verslag van jouw reis naar een schat aan badminton kennis. Voor meer informatie schrijf naar [email protected]