DOOR BNL BEN IK EEN GOEDE TRAINER GEWORDEN

10 mei 2021 - Tây Hòa, Vietnam

Zonder Badminton Nederland was ik waarschijnlijk nooit een goede trainer geworden, en ik ben niet de enige waarvoor dit geldt. Wanneer Badminton Nederland een klein beetje beter was geweest waren deze trainers niet op zoek gegaan naar kennis en hadden deze trainers elkaar waarschijnlijk nooit gevonden.

Wanneer een organisatie zo slecht is dan hoeft het dus geen nadeel maar te zijn, het is alleen maar vervelend voor de generatie die er mee te maken heeft. In deze generatie zaten ook spelers met talent en die zijn niet naar boven gekomen of hebben zich niet tot hun volle potentieel kunnen ontwikkelen.

Het was dus beter geweest wanneer Badminton Nederland veel eerder had erkend dat ze de kennis niet in huis hadden. Het probleem is geweest dat de Nationale badminton federatie net genoeg wist van de sport om te denken dat ze leidinggevend konden zijn, en veel te weinig kennis hadden om door te hebben dat ze deze opgave totaal niet aankonden.

Wanneer de trainersopleidingen in ons land niet zo uitzonderlijk ver onder de maat waren geweest dan was ik en met mij andere ambitieuze trainers niet naar het buitenland gegaan voor onze trainers opleiding. Dan hadden we genoegen genomen met misschien niet echt zo geweldige trainers opleiding maar wel iets wat er mee door kon en ons de kosten zou besparen van dure opleidingen in het buitenland. Dan had BNL nu geen groep trainers tegenover zich gehad die zich rot lachen om de hopeloze pogingen van onze bond om iets aan te bieden zoals de “leerlijn”.

In het verleden heb ik vaak gezegd dat ik helemaal alleen ten aller tijden en discussie wil aangaan tegen alle trainers van de BNL tegelijkertijd,  iets wat ze nooit hebben aangedurfd. Nu zal ik me wel twee keer bedenken voor ik dat weer zeg want de enige Nederlander die het me moeilijk zou kunnen maken komt uit een bekende stal en werk nu voor BNL dus er is weer hoop voor de spelers uit  ons land. Voor de trainers geldt nog steeds het zelfde als de afgelopen 30 jaar, hou je ver weg van de trainersopleidingen van BNL en laat de leerlijn voor wat die is