Van Air en SpeedBadminton tot andere ONZINTON

20 mei 2020 - Đắk Ya, Vietnam

AirBadminton, SpeedBadminton en Onzinton het is allemaal hetzelfde de zelfde troep die niets met onze sport te maken hebben. Dat de bond aan deze belachelijke dingen tijd besteed is totaal onbegrijpelijk zeker als je weet dat ze het geen waarvoor ze in het leven zijn geroepen niet eens naar behoren kunnen uitvoeren. Er is een “Oeps” website dat nagenoeg een lege huls is, ze maken een knip en plak boek en noemen het de nieuwe leerlijn terwijl in het knippen en plakken de naam JUDO is vergeten te vervangen door BADMINTON, er is al meer dan 5 jaar geen trainersopleiding, terwijl iedereen in badminton land actief is om te kijken hoe we deze Corona tijd kunnen gebruiken om zo veel mogelijk voor de sport te doen hoor of zie je van BNL totaal niets anders dan een kopie op de website van NOC*NSF. De mensen op het bondsbureau die tegen betaling de badminton sport leuk moeten vinden laten keer op keer zien hoe enthousiast ze zijn met geweldige nieuwe dingen (waar ze natuurlijk ook weer geld voor krijgen) om deze vervolgens als de geldstroom stopt in de ladenkast met mislukte projecten te leggen. Speedbadminton was het vorige project dat leden via een nieuwe tak moest binnenhalen, nooit meer wat van gehoord. We schrijven 19 Mei 2020 en nu is het AirBadminton, ik zal eens een alarm zetten voor 19 Mei 2021 en jullie dan weer informeren over het mislukken van dit project. Het is paniek in die tent want de leden verlaten nog steeds de bond in rap tempo en dat terwijl de sport op zich groeit, de vraag die ze dan stellen is hoe wordt ons loon betaald en niet hoe kunnen we er voor zorgen dat we VEEL MEER SERVICE gaan verlenen. Ik heb het altijd een slecht idee gevonden dat er niet badmintonners op het bondsbureau werken net zo goed dat het een slecht idee was om een Technisch Directeur aan te stellen die NIETS van badminton wist en dan maar hopen dat hij wel dezelfde passie heeft als een badmintonner in hart en nieren. Het ledental loopt nog steeds met gemiddeld 4% achteruit, je hoort er niet veel over en de cijfers zijn nog enigszins rooskleurig dus het ligt eraan hoe je telt, maar BNL had in 2019 rond de 37000 leden volgens het NOC*NSF in 2013 waren dat er nog 48.000 in 6 jaar tijd zijn er 11.000 leden verdwenen dat is bijna 25%. De Deense bond had dezelfde problemen als in Nederland maar die zijn wel wat gaan doen, die zijn wel meer service gaan geven en op het bondsbureau daar zitten wel veel echte badmintonners. Ik heb het genoegen dat ik Deens spreek en lees dus lees ik regelmatig de site van de Deense bond daar vindt je bijna elke dag nieuwe informatie en zeker nu de sport in de knel zit door corona wordt het hard gewerkt richting de leden. Van leden verlies is er geen sprake meer in Denemarken en zeker niet als je de twee grote sportorganisaties samen telt (DGI en Badminton Denmark. Alle mensen en/of organisaties die samenwerken of samen hebben gewerkt met BNL zijn ontevreden over deze samenwerking. We hebben een bond die niet in staat is met partners om te gaan die niet kan denken in win/win situaties, dat is typisch het gedrag van organisaties in geld problemen. Vandaar ook al die gekke projecten waar de leden echt helemaal niets mee hebben, terwijl ze zien dat het op alle punten slecht gaat met de badminton sport.