OEPS, OEPS, OEPS BNL OEPS, OEPS, OEPS

30 mei 2020 - Gia Tân 2, Vietnam

OEPS, OEPS, OEPS       BNL     OEPS, OEPS, OEPS

BNL is langzaam aan het ontwaken uit haar Corona slaap en moet zich gaan bezinnen of een opname in the Intensive Care nodig is straks. Van enige leiding geven was geen sprake in de afgelopen maanden, clubs komen in de problemen door leegloop van leden, hoge zaalhuur en vooral door toedoen van hun eigen bond met contributies die geen enkele club ten goede komt.

Wat zou een bond hebben kunnen doen in deze tijd vraag je jezelf dan af, wel ze hadden voor de clubs kunnen gaan onderhandelen bij de Nederlandse gemeenten om de zaalhuur voor het komend seizoen omlaag te doen om zo de clubs te helpen om te overleven, iets wat met een voorzitter in de politiek toch voor de hand liggend zou zijn. Ze zouden zelf loon in kunnen leveren net zoals vele andere dat doen in de sport Wereld, ze zouden een handreiking kunnen doen naar de leden (de clubs) om de contributie te verlagen. Is het niet voor noodsituaties zoals deze dat je een reserve heb opgebouwd?

Je zou heel veel creativiteit verwachten om het beetje talent wat er nog is extra goed te begeleiden  in deze tijd waar het niet mogelijk is de hal in te gaan. Maar in de plaats daarvan komen berichten (zelfs helemaal in Vietnam) bij me aan over 1 of 2 keer contact opnemen met spelers en die gewoon aan hun lot overlaten. Je zou hopen dat nu bekend is dat er per 1 juli wellicht weer badminton gespeeld kan worden BNL massaal het land in gaat om de hele zomer jeugdkampen op te zetten en leden te werven voor onze sport. En dat het plan waar ze zo hard aan hebben gewerkt alleen maar uitgerold hoeft te worden. En laten we hopen dat de medewerkers op het bondsbureau zeggen we moesten maar niet op vakantie gaan deze zomer en het uitstellen totdat we de kar weer goed op de rail hebben staan. Het gaat waarschijnlijk allemaal niet gebeuren en daar is zelfs onderzoek naar gedaan de uitkomst daarvan noemen we nu het Dunning-Kruger effect.

Laten we hopen dat er achter de schermen wel wat is gebeurd en dat er straks een knal goede trainers opleiding staat die nu al weer bijna 7 jaar op zich laat wachten. En dat er inderdaad is gewerkt aan de punten die ik net heb genoemd maar ik ben bang dat het valse hoop is en dat ze straks als het 1 juli is en de badminton waarschijnlijk weer mag beginnen zeggen gelukkig dit seizoen zit er weer op de vakantietijd is aangebroken. Want laten we eerlijk zijn er is geen verschil of je 1 juli weer mag/kan beginnen of 1 Sep. in de zomer ligt elke club stil en de komkommertijd is aangebroken.

Ik kan echter niet ontkennen dat er toch wel iets is gebeurd bij BNL en dat is dat de OEPS pagina over techniek is verwijderd en vervangen door een nieuw blok “Leerlijn Badminton. Een must voor iedere Judo trainer” Is dit het beste wat de Nationale Badmintonbond in huis heeft :-(

“Ga maar rustig slapen Nederland”, zei Hendrikus Colijn op de vooravond van de Duitse inval. Ik zou zeggen wordt wakker Nederland want ze zitten te slapen in Nieuwegein.

1. Rene Sehr:
    30 mei 2020
    Slecht geïnformeerd Ron, ze hebben toch alles op alles gezet voor het airminton. Ze hebben toch mooi maar shuttles aangeschaft... 😜
  2. Frits van Leeuwen:
    31 mei 2020
    Menige club of vereniging is de hele zomerstop open.
    Spelers van buiten de verenigingen zijn dan ook welkom tegen een kleine vergoeding of een zomerstop lidmaatschap.
    Ik maak er al een aantal jaar gebruik van als ik niet op vakantie ben. Mijn vereniging is dicht tijdens de zomerstop, Maar dan ga ik in die periode elders een shuttletje slaan.