HET LEVEN SAMEN GEDRUKT IN 1 MIN.

20 maart 2021 - Trà Ôn, Vietnam

Er is me iets opgevallen over mijn herinneringen, als je iets doet ook al is het jaren achter elkaar dan is het in je herinnering maar een paar seconden. Ik ben op school geweest er naar toe gefietst en ik heb het 8 jaar lang gedaan maar het vult niets in mijn herinnering, ik weet het en ik kan me er ook beelden van oproepen maar na 1 min. Ben ik klaar met deze herinneringen. Ik heb 15 jaar in mijn eigen bedrijf gewerkt in de tomatenteelt elke dag 6 dagen in de week was ik van 05.00 uur tot laat in de avond bezig met tomatenplanten. Ik weet het en ik kan de beelden terug halen, ik kan het zelfs ruiken maar het vult niet meer dan een paar minuten in mijn herinneringen.

Ik heb echt duizenden uren in de badmintonhal doorgebracht in verschillende clubs en landen maar het vult niet veel als ik eraan terugdenk. Ik heb op meer dan 15 verschillende plaatsen gewoond en ken de omgeving op mijn duim weet nog precies hoe de huizen er uit zagen en kan in mijn gedachten elke kamer zien, maar alleen het huis waar ik nu ben zegt me iets. Ik heb een aantal vrouwen en vriendinnen gekend waarmee ik een lange relatie heb gehad, kinderen mee heb gehad maar toch lijkt het een kort ogenblik in mijn leven terwijl het toen lang en eeuwig leek.

Als je herinneringen maar zo kort zijn en je hebt 1 baan gehad in je leven, je hebt 1 partner gehad en je hebt maar op 1 plaats gewoond dan heb je misschien 5 min aan herinneringen.

Ik heb op 15 plaatsen gewoond in 6 verschillende landen, ik heb net zoveel vrouwen gehad met wie ik een lange relatie koesterden ik heb 8 keer totaal verschillend werk gedaan, ik heb dus 6 x zoveel tijd aan herinneringen over 6 x 5 min is 30 min. Maar het is nog steeds niets in verhouding tot de tijd die je hebt besteed aan het opbouwen van deze herinneringen.

Het leven gaat langzaam, alleen aan de hand van je herinnering kan je zien dat het veel en veel te snel gaat. Sommige mensen zijn blij tevreden met hun 5 min. aan herinneringen. Ik ben teleurgesteld in mijn ½ uur, ik had veel en veel meer moeten doen