KENNIS IS MACHT

29 juli 2020 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

We hebben inmiddels al weer zo’n 5 maanden Online coach education gedaan met de VBO, en dit product is in de loop van deze periode verder ontwikkeld en verbeterd, het is nu niet meer weg te denken uit de opleidingen van de VBO. Zo’n 25 coaches hebben de digitale opleiding inmiddels gevolgd en hun uitspraken liegen er niet om:

“Dit is geen cursus of bijscholing, het is een volledige opleiding”

“Waarom hebben we deze informatie niet al jaren geleden gehad”

“Er is een hele nieuwe Wereld voor me open gegaan”

We zijn inmiddels begonnen met de vervolgopleiding want de eerste paar maanden we alleen maar het ruiken aan de stof die we te bieden hebben bij de VBO. Het vervolg speelt zich zowel in de zaal als online af, het zaal gedeelte start weer op in September onder de naam “Badminton Specialist” en voor het online gedeelte heeft de VBO enkele trainers uitgenodigd om deel te nemen aan de opleiding “Elite coach” terwijl de inschrijving voor “tactiek en techniek” die in September begint inmiddel open is gezet op de website.

Je zou deze laatste cursus ook wel “ik zie ik zie wat jij niet ziet” kunnen noemen, we laten je hierin binnen 4 weken zien hoe je fouten in het voetenwerk, techniek en tactiek zeer eenvoudig kan herkennen en toepassen in je eigen training. Het gaat in deze cursus vooral om de details in letterlijk alles waar we naar kijken, het gaat van een relatief eenvoudig niveau, naar de Nationale topspelers, naar de Internationale top. We laten zien waarom Nationale topspelers nog zo verschrikkelijk veel te kort komen, we maken een analyse van een van hen en laten de 17 fouten zien die er worden gemaakt in een rally van 6 sec. Fouten zijn altijd een gevolg van iets en we gaan op zoek naar het hoe en waarom van deze fouten via -the analysing of the chain of events- .

Na vier weken cursus bij de VBO zal badminton nooit meer hetzelfde zijn, je manier van denken is voor altijd veranderd en veel puzzelstukken zullen op zijn plaats vallen. Als je lid bent van de VBO heeft deze cursus ook nog eens een zeer aantrekkelijke deelname prijs. Neem contact op met de VBO als je meer info wil hebben. [email protected]