INCOMPETENTIE SCHADE

20 mei 2021 - Tây Hòa, Vietnam

Deze lock down zit er er op en volgens de specialisten is het “op naar de volgende” want er bestaat weinig twijfel bij de wetenschappers dat de vraag alleen maar is wanneer de volgende komt en niet of die komt.

Het is tijd om de incompetentie schade van BNL op te maken van het crisis management in seizoen 2020/21. Ik ben nog bezig met een lange analyse van wat onze geweldige bond allemaal heeft gedaan tussen September 2020 en Juni 2021. En zoals altijd wil ik met feiten komen en geen fake news dus nog even geduld met dit gedeelte, maar ik kan nu al zeggen dat het amusant zal zijn en dat de media het zeker zal oppikken.

Nu even wat over wat er de afgelopen tijd in het nieuws was, BNL heeft zich opgeworpen om aandacht te besteden aan ledenwerving. De sportbond die als geen ander koploper is in ledenverlies, god zij dank kwamen ze niet met hun eigen advies maar vroegen ze clubs om ideeën. Er kwam een lijstje uit met iets meer dan 30 tips, 25 daarvan waren oude dingen die we allemaal wel eens hebben gedaan noem ze bingo avond plannen. Er waren er ook een paar die wel aardig waren en zeker bruikbaar. Wat wel opviel is geen enkele club op het idee kwam om BNL in te schakelen bij ledenwerving, de lijst had dus zoiets van alles is beter dan BNL in te schakelen of ook maar te vragen mee te doen.

Gek is dat natuurlijk niet want je wil niet hebben dat BNL weet dat je nieuwe leden heb want dan komt de lijk rovers mentaliteit weer naar boven om te stelen waar het kan. Ik kan me ook niet onttrekken dat BNL zelf ook een idee op de lijst heeft gezet, anders kan je niet verklaren dat Air Badminton op de lijst staat.Eigenbelang die niets te maken heeft met onze geliefde sport.

De echte ramp is wel dat onze bond niet heeft willen communiceren met met de spelers en ouders in deze crisis, en laat ik even duidelijk zijn communiceren is wanneer twee partijen naar elkaar luisteren, met elkaar praten en elkaars standpunten proberen te begrijpen en daarna met argumenten en overtuiging beslissingen nemen. Dit zijn ook gelijk de punten waar BNL totaal in tekort schiet.1. Ze luisteren niet 2. Ze praten niet met maar tegen de ouders en spelers 3. Ze hebben totaal geen begrip voor de ouders en spelers 4. Ze hebben geen argumenten 5. Beslissingen worden eenzijdig genomen.

We hebben niet veel talentvolle jeugdspelers en zelfs dit handjevol spelers wordt als bagger behandeld met een arrogantie waar zelfs ik verlegen van zou worden.

Ouders jullie hoeven niets te zeggen want ik weet hoe moeilijk dit is binnen een angstcultuur zoals we dat van onze bond gewend zijn maar verwacht dan niet dat er iets gaat veranderen.

1. Koen:
    25 mei 2021
    Beste Ron, mij is altijd geleerd om tijd te stoppen in dingen die energie geven ipv energie kosten. Misschien is dit ook een advies voor jou. Jij maakt er je levenswerk van om te schoppen tegen BNL. Natuurlijk zijn er zaken die beter kunnen, maar er is ook heel veel wel goed geregeld binnen BNL. Er heerst in ieder geval zeker geen angstcultuur. Zowel collectief (ouderraad) als individueel is er op regelmatige basis contact met trainers en (interim-)TD. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat je op een kritische opmerking/vraag wordt afgerekend. gr, koen
  2. Ron Daniels:
    26 mei 2021
    Hallo Koen, prima dat je ook een tegengeluid laat horen want er zitten altijd twee of zelfs meer kanten aan een zaak. Het is zeker mijn levenswerk niet om te schoppen tegen BNL, dat is meer een bijzaak. Ik weet niet hoelang je al te maken heb met BNL en in hoeverre je bekent bent met de voorgeschiedenis. Ik ga alweer een paar dagen mee in de sport en heb zo’n 50 jaar ervaring met eerst de NBB en later BNL. Dingen groeien en komen niet van de ene op de andere dag, toen ik 15 jaar geleden mijn eerste stukje schreef met kritiek op de bond, en in een gesprek met de technische directeur zei die tegen me dat er zoveel mensen waren die kritiek hadden en daarover zijn gaan schrijven en dat ze allemaal na korte tijd zijn gestopt daar zorgde ze wel voor. Ik begrijp wat ze ermee bedoelde want ik heb het aan de lijve ondervonden. En ben zelfs ontslagen door toedoen van BNL en de medewerkers, ik heb me heilig voorgenomen NOOIT te stoppen met mijn kritiek. Mijn kritiek heeft bijna nooit betrekking op trainers, mijn beste vriend werkt als trainer voor de bond.