BNL doet waar ze goed in zijn: Onze sport kapot maken

14 december 2020 - Châu Thành, Vietnam

Wat doet Badminton Nederland vandaag de dag?

Badminton Nederland doet waar het goed in is, onze sport kapot maken met hun nooit aflatende stroom van verkeerde beslissingen. En dan hebben we het niet eens over de nieuwe afdeling van de bond met gebakken lucht badminton, elke andere sport zou proberen een sport van de straat bij de ECHTE sport binnen te halen. Dat is niet het geval bij onze bond die proberen de echte badminton sporters naar beneden te halen en camping badminton te gaan spelen.

Ik ben er helemaal voor om de mensen die camping badminton spelen elke zomer weer de hal in te krijgen om het echte badminton te gaan proberen. Maar wat doet Badminton Nederland, die laat de beste badmintonners van ons land zien in een reclame dat ze eigenlijk de verkeerde vorm hebben gekozen, ze zouden er beter aan doen gebakken lucht te gaan spelen ergens op een strand met veel wind en altijd aflatend goed weer.

We weten inmiddels uit ervaring dat de bond geen idee heeft van hoe je trainers moet opleiden en toch staan deze simpele zielen voor de taak om onze mooie sport te voorzien van mensen die menen wel iets van training geven af te weten. De ene na de andere incompetente trainer valt af zonder ook maar enige kennis overdracht te verstrekken na een periode van betaald de Wereld door reizen, ik kan me geen enkel artikel herinneren geschreven door een trainer van de bond die ook maar de minste informatie had over training geven. Het maakte niet uit of ze Nederlander of Deens waren er is naar de basis totaal geen kennis overdraagt geweest. Ik heb een hopeloze poging gezien bij de VBO over voetenwerk waar de docenten met een mond vol tanden stonden op dood simpele vragen van de deelnemers.

Badminton Nederland weet gewoon het verschil niet tussen iets wat goed is voor de sport en wat je beter niet moet doen. Ik en met mij vele andere kunnen ons niet herinneren dat er iets vernieuwends uit de hoed van de bond is gekomen waar onze sport wat aan had. Maar goed we weten inmiddels ook wel dat ze er alleen maar zijn om zichzelf een baan te geven, ik vraag me af of er nog wel iemand is die weet hoe je badminton speelt op het bondsbureau, ik ben bang dat hun CV niet verder gaat dan dat ze het ooit eens hebben gespeelt op de camping. Ik hoop ook dat dit zo is en dat ze niet hebben gelogen op hun CV want anders kan je het oprichten van een gebakken lucht badminton afdeling helemaal niet meer verklaren.

De bond doet waar ze goed in zijn onze sport kapot maken.