De best gedocumenteerd idioot

17 juni 2021 - Sa Dec, Vietnam

De best gedocumenteerd idioot

Het gebeurd niet vaak maar soms heel soms maak je mensen mee die denken dat ze weg kunnen komen met alles. Ze kopen een product en gaan er mee aan de slag, ze weten dat alles wordt opgenomen en ze doen mee aan een geschreven analyse waarbij alles wat wordt besproken uiteen wordt gezet.

De klant is onder de indruk maar heeft moeite alles te volgen en vragen meer uitleg, dat kan en doen we natuurlijk ook. Weer tevredenheid bij de klant, en het bericht dat er wordt uitgekeken naar het volgende product.

Drie personen zijn inmiddels betrokken  om het product perfect af te leveren. De klant heeft heel veel moeite alles te volgen en ook daar zijn we op voorbereid en we passen het product aan we maken het eenvoudiger. Dit is allemaal te zien op video en beschreven via mails, de klant kan er niet meer tegen dat hij het niet kan volgen en ziet de fouten die hij maakt niet in. Geduldig leggen we het nog een paar keer uit, de klant loopt weg om te gaan roken en te wachten tot we “klaar zijn met het gelul”.

We stoppen de vergadering. Even later komen er excuse voor de blackout, we nemen contact op en spreken opnieuw af voor de volgende dag. Een goed gesprek volgd en dat verloopt heel erg goed. Met 90% van de cursus doorlopen eist de klant zijn geld terug en voegt eraan toe dat we prima werk hebben geleverd, het is genoeg geweest voor de organisatie geen gezeur gewoon stoppen en de idioot in zijn eigen ellende gaar laten koken, geen aandacht meer aan besteden. Dit is de best gedocumenteerd idioot uit onze laatste 30 jaar.