Badminton Nederland en techniek (the joke)

14 mei 2020 - Gia Tân 2, Vietnam

In deze corona tijd doe je dingen die je normaal gesproken NOOIT doet en dat geldt ook voor mij, ik heb bijvoorbeeld de site van BNL een paar keer bezocht want ik ben de mening toegedaan dat BNL helemaal niets doet voor onze sport. En voor bewijzen hoef ik niet lang op de site te zijn, je bladerd door de niets zeggen de site en dan kom je op een blok dat echt mijn interesse heeft. In een fel blauwe box staat de aantrekkelijk text: BADMINTON TECHNIEK VERBETEREN? En ja dat wil ik want ik ben een en al Badminton gek en dus wil ik weten wat MIJN bond te vertellen heeft over het verbeteren van de techniek in onze sport. Het zou BNL niet zijn als dit op een enorme teleurstelling uitloopt, na het klikken op deze mooie bos komt binnen 1 sec. De text in fel oranje:

Oeps... het lijkt erop dat we de pagina die je zoekt niet kunnen vinden.

Als je zelf als badminton organisatie niets te vertellen heb over het verbeteren van je techniek dan zou je wel een bericht kunnen doorgeven dat voor deze informatie bij ONZE technische partner de VBO moet zijn.

1. Stefan:
    24 mei 2020
    Hallo Ron,

Deze knop had ik helaas laatst ook te pakken, inmiddels hebben ze het vervangen naar een leerlijnen bestand wat er in eerste instantie goed uit ziet, totdat je gaat lezen...
    Maar is er eigenlijk wel een goed document of serie aan documenten waar technieken echt in goed detail uitgewerkt zijn (Engels is ook prima)? Dus grips, slagen, voetenwerk maar vooral ook hoe je iemand leert wanneer hij/zij wat moet doen?

Groet
  2. Ron Daniels:
    24 mei 2020
    Hallo Stefan, ik heb nog niet gekeken naar de website maar heet is wel leuk dat ze iets hebben veranderd. Die leerlijn heb ik ook gelezen en daar staat alleen maar oude verhalen in, en het is knip en plaak werk geweest waarin ze vergeten zijn de naam van de sport waar ze het uit hebben geknipt te verrvangen door Badminton (er staat Judo). Op deze site schrijf ik vrij regelmatig over technische dingen en dat is vaak ook in het Engels. En op dit moment zijn we bij de VBO bezig met het opzetten van een kennis data bank en we zijn natuurlijk bezig met Online bijscholingen. Wij geven in Denemarken en Azië ook trainers opleidingen waar je aan kan deelnemen. Als je meer info wil hebben dan kan je contact opnemen met de VBO of via mijn email [email protected]