VAN BADMINTON NEDERLAND NAAR BADMINTON HOLLAND

30 november 2019 - Đắk Ya, Vietnam

ONGEHOORD NEDERLAND (afd. Badminton)

Het moet er maar eens van komen de nieuwe vrije badminton federatie van Nederland Badminton Holland. Hoe lang moet je wachten op de dood van een organisatie of zou het gewoon beter zijn ze een handje te helpen met de sterfhuis constructie. Ted vd Meer deed al een voorstel in deze richting en ik zelf heb al een aantal keer geschreven over het opheffen van de huidige badminton bond.

We gaan ons richten op de 88,5% van de badminton spelers die geen lid zijn van de bond gewoon omdat ze er totaal NIETS voor terug krijgen. De personen die wel lid zijn van de bond mogen natuurlijk ook lid worden van Badminton Holland als ze ontevreden zijn over de organisatie waar ze nu zitten.

We willen een lage contributie en daarvoor in ruil gaan we beginnen met het versturen van informatie over onze sport, deze info zal niet gaan over de Nationale selectie maar juist gericht op de club speler met advies waar je wat aan heb zoals welk racket past bij jou en waar moet je op letten als je een racket aanschaft, wat zijn de voor en nadelen van verschillende snaren (voor darmsnaren kan je bij ons niet terecht en moeten we je doorverwijzen naar de huidige bond). Welke shuttles moet je gebruiken en waar kan je deze verkrijgen. Als ik training wil hebben maar mijn club biedt dat niet aan voor mij niveau waar vindt ik een trainer die ons op weg kan helpen. We versturen een email elke 2 tot 4 weken met speciale informatie voor club spelers en recreanten en info voor de club zelf.

Clubs die lid worden en minimaal 20 leden bij Badminton Holland hebben kunnen elk jaar nu trainers naar onze opleiding sturen en speciaal voor personen die alleen maar willen helpen om nieuwe leden goed in de club op te vangen komt er een instap weekend met basis informatie waarmee ze de eerste stappen kunnen zetten om nieuwe leden de club binnen te halen. We hopen dat we deze “instap special” kunnen gaan opzetten in samenwerking met de VBO (vereniging Badminton Oefenmeesters).

We bieden al een trainersopleiding aan voor trainers op elk SL niveau en daar boven, leden van Badminton Holland kunnen een flinke korting krijgen op zowel korte bijscholingen als op de volledige Badminton Trainer Beroeps opleiding.

Badminton Holland zal een digitale organisatie worden zonder bonds bureau of vaste medewerkers, we zullen zoveel mogelijk met vrijwilligers werken en het papierwerk tot een minimum beperken. Het lidmaatschap voor een club is 100 euro en voor persoonlijke leden 10 voor senioren en 2.50 euro voor jeugdleden per kalenderjaar. Geen kosten voor het houden van toernooien  (laat de organisatie het vrijgekomen geld maar gebruiken als prijzengeld zodat er meer spelers naar de toernooien komen). Voor de opzet van de competitie kan worden gedaan via een competitie apps, waarbij je in jouw regio mensen kan vinden die wedstrijden willen spelen.

Badminton Holland kan al start per 01-01-2020 we hebben dan een ½ jaar nodig om te groeien naar een werkbare organisatie en kunnen in Augustus volwaardig aan de slag gaan, je kunt vanaf nu lid worden en binnen 30 dagen ontvang je een verzoek tot betaling van het lidmaatschap.

Ron Daniëls is al vanaf 1966 actief in de badminton sport, heeft in Denemarken en Azië gewerkt op nationaal selectie niveau, heeft verschillende badminton academy’s opgezet in zowel Europa als Azië is docent in de trainersopleiding van de DGI. Is auteur van meer dan 600 artikelen over badminton op het Internet en heeft meegewerkt aan het basisboek Badminton. Daarnaast is Ron adviseur voor verschillende sportorganisaties en personen die niet binnen het systeem van de Nationale bond willen werken, zo heeft hij aan de wieg gestaan van TEAM Meijs.